Allmänt

Vi kommer att göra vårt bästa för att se till att dina saker kommer fram till dig. Själva transporten utförs av Postnord AB och betalning för denna tjänst sker till Klarna AB.

Genom din beställning hos oss accepterar du dessa villkor för tjänsten.

Ansvar för transporttjänsten

Vårt ansvar för transporttjänsten är begränsad till Postnords ansvar samt enligt NSAB 2015 (Nordiskt Speditörförbunds Allmänna Bestämmelser av år 2015). För skada som uppstår p g a att betalningstjänsten inte fungerar har vi samma ansvar som Klarna AB. Postnord AB:s villkor finns på Postnord. NSAB 2015 finns på Transportföretagen.

Som kund måste du först kontakta upphämtningsstället och säkerställa att dina saker finns hos dem. Sedan kan du beställa en upphämtning av dina saker här hos oss. Vi kommer då att se till att dessa saker blir upphämtade, transporterade och utlämnade till dig. För att vi ska kunna utföra tjänsten krävs att uppgifterna i vårt beställningsformulär är korrekt ifylld. Förpackningen ska vara anpassad till innehållet, skydda innehållet väl och tåla normal transporthantering. Vid reklamation av skada ska originalemballage kunna uppvisas.

Vad som inte får skickas

De undantag som PostNord anger i sina villkor gäller även för den här tjänsten med undantag för dyrbarheter som får skickas dock med ett varuvärde inte överstigande 10.000 kr. 

Det inte tillåtet att skicka farligt gods (vad som är farligt gods hänvisas till msb, illegala droger, vapen, levande eller döda djur.

Storlek, vikt och värde på paketet

Maximimått inom Norden per paket: Längd 1,5 m Längd + omkrets 3,0 m. Maximal vikt per paket är 20 kg. Maximalt värde är 10.000 kr per paket. 

Reklamation vid skadat eller saknat paket

Skulle skada uppstå på paketet under transporten är det viktigt att du informerar chauffören/upphämtningsstället vid utlämnandet. Gör då en notering på transporthandlingen vid mottagandet. Gör även en anmälan till oss, maila till info@fetchit.se. Skulle skadan upptäckas först efter uppackning måste reklamation ske till oss snarast, dock senast inom sju dagar räknat från den dag du tog emot paketet. Om det sker senare riskerar du att reklamationen avvisas.

Får du inte ditt paket så ber vi dig att kontakta oss så att vi får undersöka vad som har hänt. Viktigt är då att du hänvisar till försändelse/kolli-ID.

Vid alla kontakter med oss är det viktigt att du anger försändelse/kolli-ID så att vi kan få fram vilket paket som ärendet avser. 

Ansvar för betalning av tjänsten

Any damage due to problems with the payment service we have the same responsibility as Klarna AB klarna.com

Integritetspolicy

Genom att beställa tjänst via oss godkänner du att vi får hantera dina uppgifter enligt GDPR. Ansvarig för behandlingen av personuppgifter är Fetchit AB. 

Tvist

Om du inte är nöjd med våra tjänster ska detta i första hand lösas genom att du kontaktar oss och att vi försöker lösa problemet. Om inte vi kan komma överens så ska tvisten lösas genom svensk lag och svensk allmän domstol.