Så funkar det

För dig som vill beställa retur av ditt kvarglömda föremål

Tjänsten är utvecklad för transporter såväl inom Sverige som internationellt.

Du inser att du har glömt något på hotellet där du varit. Kontakta hotellet så du säkert vet att föremålet är upphittat och finns där.

Personal på hotellet lotsar dig till fetchit.se där du beställer en retur av ditt kvarglömda föremål via ett formulär.

Det är viktigt att du fyller i formuläret noga. Blir mobilnumret fel så får du inte veta när ditt föremål finns att hämta på ditt utlämningsställe, och risken är stor att det blir liggande, och efter en tid skickas tillbaka till oss.

När du gjort klart din beställning av retur, och betalat för frakten, kommer du att få en bekräftelse via e-post.

Nästa (helgfria) vardag kommer PostNord att hämta upp föremålet på hotellet.

Du får en avisering via sms från PostNord när ditt föremål finns att hämta upp på valt utlämningsställe.

Inom några dagar har du fått tillbaka ditt glömda föremål.

 

 

1

Kontakta hotellet där du varit och säkerställ att ditt föremål finns kvar där.

2

Hotellet lotsar dig till fetchit.se. 

3

Klicka på Beställ retur och sök upp aktuellt hotell. Fyll i alla uppgifter noga.

4

Ange betalningsalternativ, och välj upphämtningsplats.

5

Du får e-post med en bekräftelse att din beställning är genomförd.

6

Hotellet skriver ut adressetikett och förpackar det kvarglömda föremålet.
Nästa vardag hämtar PostNord ditt paket och transporterar det till din upphämtningsplats.

7

Du får en avisering via sms när föremål finns att hämta på din valda upphämtningsplats.